Witaj! Rejestracja

Praca magisterska - Marketing w zarządzaniu przedsiębiorstwem


WSTĘP 4
ROZDZIAŁ I 6
MARKETING W ZARZĄDZANIU PRZEDSIĘBIORSTWEM. 6
1.1. POJĘCIE I ISTOTA MARKETINGU. 6
1.2. ZASADY POSTĘPOWANIA MARKETINGOWEGO. 9
1.3. FUNKCJE MARKETINGU W PRZEDSIĘBIORSTWIE. 10
1.4. MARKETING W STRUKTURZE ORGANIZACYJNEJ PRZEDSIĘBIORSTWA 14
1.5. ELEMENTY MARKETINGU 16
1.5.1 PRODUKT 17
1.5.2. CENA 21
1.5.3. DYSTRYBUCJA TOWARÓW. 22
1.5.4. PROMOCJA 23
ROZDZIAŁ II 31
STRATEGIE DZIAŁANIA PRZEDSIĘBIORSTWA ORAZ CZYNNIKI JE OKREŚLAJĄCE. 31
2.1. POJĘCIE STRATEGII PRZEDSIĘBIORSTWA I JEJ RODZAJE. 31
2.2. CECHY STRATEGII PRZEDSIĘBIORSTWA. 35
2.3. STRATEGIE MARKETINGOWE W STRUKTURZE STRATEGII PRZEDSIĘBIORSTWA. 36
2.4. CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA WYBÓR STRATEGII MARKETINGOWEJ PRZEDSIĘBIORSTWA. 38
2.5. POJĘCIE STRATEGII MARKETINGOWEJ. 40
2.6. PROCES PLANOWANIA STRATEGII MARKETINGOWEJ. 43
CHARAKTERYSTYKA NABYWCÓW 49
2.7. RODZAJE STRATEGII MARKETINGOWYCH 52
2.7.1. STRATEGIE ROZWOJU PRZEDSIĘBIORSTWA. 52
2.7.2. STRATEGIE OPARTE NA SEGMENTACJI RYNKU. 59
2.7.3. STRATEGIE KONKURENCYJNE. 60
2.7.4. STRATEGIE NA RYNKU MIĘDZYNARODOWYM 66
ROZDZIAŁ III 68
USTALENIE POZYCJI PRZEDSIĘBIORSTWA NA RYNKU JAKO PUNKT WYJŚCIA DO PODEJMOWANIA DECYZJI STRATEGICZNYCH. 68
3.1. UDZIAŁ NA RYNKU. 68
3.2. METODA PORTFELOWA 69
3.3. OCENA SIŁY PRZEDSIĘBIORSTWA I ATRAKCYJNOŚCI RYNKU ZBYTU. 82
3.4. ANALIZA ATUTÓW I SŁABOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA (SWOT) 84
ROZDZIAŁ IV 89
STRATEGIA MARKETINGOWA FABRYKI WÓDEK GDAŃSKICH W STAROGARDZIE GDAŃSKIM SPÓŁKA AKCYJNA 89
4.1. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA PRZEDSIĘBIORSTWA 89
4.2. ORGANIZACJA WEWNĘTRZNA PRZEDSIĘBIORSTWA 90
4.3. DZIAŁALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA 92
4.4. CHARAKTERYSTYKA DZIAŁALNOŚCI MARKETINGOWEJ 93
4.5. RYNEK PRZEDSIĘBIORSTWA 94
4.5.1. WIELKOŚĆ POPYTU NA WYROBY KONFEKCJONOWANE 95
4.5.2. OCENA ZMIAN PREFERENCJI KLIENTÓW 96
4.5.3. WIELKOŚĆ POPYTU NA SPIRYTUS ODWODNIONY 98
4.5.4. WIELKOŚĆ POPYTU NA SPIRYTUS REKTYFIKOWANY LUZEM 99
4.6. SYTUACJA W ZAKRESIE KONKURENCJI 99
4.6.1. SEGMENT WYROBÓW SPIRYTUSOWYCH KONSUMPCYJNYCH 102
4.6.2. PRODUKCJA SPIRYTUSU 102
4.6.3. PRODUKCJA EKSPORTOWA 103
4.7. SYTUACJA W ZAKRESIE DYSTRYBUCJI 104
4.7.1. ODBIORCY HURTOWI 105
4.7.2. SIECI HANDLOWE 107
4.7.3. MAGAZYNY ZAMIEJSCOWE 109
4.7.4. HURTOWNIA WŁASNA 110
4.7.5. SKLEPY FIRMOWE 113
4.7.6. SPIRYTUSY LUZEM 113
4.7.7. SPIRYTUS ODWODNIONY 114
4.7.8. EKSPORT 115
4.8. DOSTAWCY 117
4.9. ANALIZA SYTUACJI PRZEDSIĘBIORSTWA 117
4.10. CELE MARKETINGOWE 122
4.11. STRATEGIA MARKETINGOWA 124
4.11.1. SEGMENTY RYNKU 124
4.11.2. SIEĆ DYSTRYBUCJI 133
4.11.3. CENA 137
4.12. PROMOCJA WYROBÓW SPIRYTUSOWYCH 138
4.13. PLANY PROMOCJI 143
4.13.1. PLAN PROMOCJI NOWEJ WÓDKI JAZZ 143
4.13.2. PLAN PROMOCJI WÓDEK GDAŃSKICH 145
4.13.3. PLAN PROMOCJI MAREK UZYSKANYCH W WYNIKU PODZIAŁU ZNAKÓW OGÓLNOPOLMOSOWSKICH 147
4.13.4. PLAN PROMOCJI WÓDEK Z SEGMENTU PODSTAWOWEGO 149
5.15 MODEL ZACHOWANIA STRATEGICZNEGO 151
ZAKOŃCZENIE 155
SPIS LITERATURY 156

Wstęp


Marketing odgrywa pierwszoplanową rolę w działaniach wszelkich organizacji funkcjonujących w warunkach gospodarki rynkowej.
Zmiany w polskiej gospodarce miały decydujący wpływ na powszechny wzrost znaczenia działań marketingowych w przedsiębiorstwach, niezależnie od ich wielkości i asortymentu produktów.
W warunkach gospodarki rynkowej wszystkie przedsiębiorstwa, operujące na rynku muszą znaleźć odpowiedź na takie podstawowe pytania; jak zorganizować działania, aby najlepiej dopasować swą ofertę do potrzeb klientów? Jakie tworzyć strategie, aby zapewniły dalszy rozwój i sukces na rynku.
Poszukiwanie odpowiedzi na to pytanie jest głównym zadaniem działu marketingu.
Celem mojej pracy jest przedstawienie strategii marketingowej, procesu jej formułowania, prezentacji instrumentów i działań marketingowych.
W pracy tej zawarta jest zarówno część teoretyczna jak i praktyczna. Badaniami empirycznymi na tle istniejącej teorii objęta została Fabryka Wódek Gdańskich w Starogardzie Gdańskim Spółka Akcyjna. Praca składa się z pięciu rozdziałów.
Pierwszy z nich jest ogólną prezentacją marketingu. Opisuje funkcje marketingu, jego elementy oraz zasady postępowania marketingowego.
Rozdział drugi poświęcony jest ogólnej strategii przedsiębiorstwa oraz wybranym zagadnieniom z zakresu strategii marketingowej, a w tym istoty strategii, typologii oraz procesu planowania strategii marketingowej.
Trzeci rozdział przybliża punkt wyjścia do podejmowania decyzji strategicznych.


Odpowiedz
Wiele przydatnych informacji tu widzę, postarał się Pan.
Odpowiedz
Ta praca jest mi potrzebna, jak woda.. do połowy lutego muszę napisać..coś na temat logistyki.. Please.. ja wiem, że życie is brutal end full zasadzkas..
Odpowiedz
CXXSFDXCGFDHGF
SBXHASGBHDGSBA
EWETGFBVDSAxz
CDSZFDGVCAZX
xzxcvb nvxcasdzsxgfvbnmnbvcxz
MYSLE ZE CALKIEM CALKIEM TA PRACASmile MI TEZ SIE PEWNIE PRZYDASmile
Odpowiedz
Dobra praca, wielki pozytyw
Odpowiedz

[-]
Szybka odpowiedź

Disable AutoMedia embedding for this link.   MP3 Playlist

Weryfikacja przeciw botom
Zaznacz pole wyboru znajdujące się poniżej. Ten proces pozwala chronić forum przed botami spamującymi.

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Praca Magisterska - Motywacja brunet 10 24,810 06-28-2013, 11:37
Ostatni post: value
  PRACA MAGISTERSKA - REKLAMA HANDLOWA I MARKETING POLITYCZNY brunet 1 2,838 04-18-2013, 22:23
Ostatni post: marika19
  Praca licencjacka - Ulgi i zwolnienia podatkowe w podatku dochodowym brunet 1 7,858 04-12-2013, 09:47
Ostatni post: xxxl
  Praca magisterska - Motywacja I Jej Stymulacja w Zarządzaniu brunet 2 3,569 11-22-2012, 11:40
Ostatni post: aga13tg
  Praca Magisterska - WYCHOWANIE EKOLOGICZNE W PRZEDSZKOLU brunet 3 7,589 02-08-2011, 13:43
Ostatni post: Ania

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości